Friday, July 10, 2009

PPSMI Selesai...

Pertama sekali aku mengucapkan tahniah kepada kerajaan Malaysia dan secara khususnya kepada Kementerian Pendidikan kerana berjaya membuat satu keputusan bagi isu ini. Bagi aku, pandangan aku terhadap isu ini sudah aku lontarkan pada artikel lepas dan bagi aku pabila keputusan telah dibuat kita wajar menyokongnya. Hal ini adalah satu resmi yang patut ada pada setiap rakyat. Dalam satu proses apabila keputusan belum dibuat kita wajar memberi pendapat tetapi bila keputusan telah dibuat seharusnya kita menyokong keputusan ini bagi membentuk satu suasana yang stabil dan sterusnya berharap apa yang diracang berjaya mencapai matlamt.Apa pun kita sebagai raakyat perlu tunggu dan lihat sama ada formula ini benar-benar berkesan bagi membentuk generasi berilmu.Bagiku pendapat Tun wajar dihayati.. Sekian..

2 comments:

  1. aq x stuju la dengan persetujuan tuan hamba. kalau mansuh, nanti akan berlaku masalah di universiti kelak. kita perlu ingat, bukan semua orang hebat english cam orang Penang khususnya kita. So, PPSMI tu cam batu loncatan untuk golongan-golongan camni mendekatkan diri dengan bahasa pertuturan kita

    ReplyDelete
  2. haha!..aku stuju dimansuhkn PPSMI..hmmm...scara bijak dn logiknya...klau masalah kita bahasa Inggeris..apa yg kita patut fokuskn ialah kpd improving bahasa Inggeris sahaja...xpyah la nk libatkn mathematics n sains...mathematic dn sains adalah subjek yg perlu difahami dgn jelas...bknnya sebagai subjek ntuk dieksperimentkn sbagai alat ntuk mmejukan bahasa Inggeris..klau pelajar dpt kuasai BI tp xdpt pahami apa yg depa blajaq math n sians..xdak guna gak...jd..aku stuju la apa yg kerajaan putuskn...syabas!

    ReplyDelete